Make your own free website on Tripod.com

Ytringsfriheten, TV 2, A-Pressen, LO, AP, Fritt Ord og Jens Chr. Hauges bolsjevikisk nettverk

Herman Berge v. Rønnov
Home | ECHR | Konsesjonen | Eierskapstilsynet | Herman Berge v. Amelia Riis | Herman Berge v. Rønnov | FinanceCredit | Ytringsfriheten | - Jeg ble lurt av TV 2 | TV2 - Norge i dag
TV 2 Nyhetskanalen - 13.05.2007

Mats Ektvedt: Ny gavmild klient
Juristen som fikk over 10 millioner kroner fra Amelia Riis har hatt en annen gavmild klient. Juristen fikk en bil og tilbud om en ferieeiendom. Datteren til klienten reagerer sterkt.

tv_2_nyhetskanalen__s.jpg

_______________________________________________________

Byggesak 200304615 Dagaliveien 46, Fasadeendring bolig mm.
Saksdato: 05-05-2003 Avsluttet: 16-03-2007 Ansvarlig:Avdeling for byggeprosjekter/Åpen by team 1 - Kari Stamnes
Gnr/Bnr 33/359
Sone(bydel) 7 - VESTRE AKER
Adresse DAGALIVEIEN 46
Søker Norprosjekt as
Tiltakshaver Erik Rønnov

 200304615

pbe_27012004_dglvn46.bmp.jpg

Dagaliveien

Einar Skjæraasens vei

___________________________________________________________

«Norges hemmelige hær»

«Vi som styrer Norge»

«Sersjanten»

«Mistenksomhetens pris: krigen om de hemmelige tjenester»

 
"Anklagene om at E-kontoret hadde opptrådt som Arbeiderpartiets overvåkningspoliti ...."
 
"... etterretningstjennesten ble brukt som et politisk instrument." 
 
Alf R. Jacobsen: "Mistenksomhetens pris: Krigen om de hemmelige tjenester". Aschehoug Forlag, Oslo 1995
 
 
_____________________________________________________

Lamark beklager spionanklager

Dobbeltagent Svein Lamark har sammen med Cappelen Forlag dementert og beklaget påstander i boka «Kodenavn Havmåke» om at statssekretær Berit Reiss-Andersen hos justisminister Anne Holt i sin tid var russisk spion.

Fredag 20. november 1998 18:48

Det er utbetalt et «betydelig beløp» i oppreisning og for tort og svie. Videre har forlaget erstattet Reiss-Andersens inntektstap og dekket hennes saksomkostninger i tilknytning til injuriesaken.
I dementiet heter det at «verken forfatteren eller forlaget har noe som helst reelt grunnlag for de injurierende påstander og beklager den betydelige belastning dette har påført Berit Reiss-Andersen og hennes familie».
Det var advokat Dag Steinfeld som den 10. november på vegne av Reiss-Andersen fremsatte krav mot Cappelen Forlag og forfatteren Svein Lamark.
- Samtlige krav som ble fremsatt på vegne av vår klient er blitt imøtekommet, sier advokat Steinfeld.
Erstatningsbeløpet er ukjent.
(NTB)

kodenavn_haavmake_front1.jpg

Kodenavn Havmåke - Dobbeltagent Svein Lamark

____________________________________________________________

- Boka er full av feil
KONGSVINGER (Dagbladet): - Om jeg var agent? Det er i alle fall bedre å være eventuell agent for lovlige norske tjenester enn å jobbe for de der jævla tullingene som går i 1.mai-tog. De har jo ikke tatt avstand fra væpna revolusjon engang!

Av SVERRE GUNNAR HAGA
Onsdag 11. november 1998 6:37

Dagbladet møtte seint i går kveld Lars-Jacob Krogh i ytterdøra hjemme på Kongsvinger. Det er for sterkt å si at han var nedslått av påstandene fra Finn Sjue og Bjørn Nilsen i boka «Skjult dagsorden. Mediene og de hemmelige tjenestene».
Tvert om har han lyst til å dele med oss hvor åpne kanalene er. Mellom journalistene.
- Se her, sier Krogh og viser sitt eget eksemplar av boka som hevder at han pleiet svært nære forbindelser med de hemmelige tjenester. Krogh leser dedikasjonen høyt;
- «Til blåingen fra rauingen som har en felles plattform i journalistisk teft. Hilsen Bjørn N.».
- Det kan ikke bli rare plattformen etter dette?
- Jo da. Bjørn og jeg har kjent hverandre i mange år. Selv om vi ikke har hatt samme oppfatning av Hoxha, Stalin, Pol Pot og de gutta der.
Krogh nektet i går kveld å kommentere ytterligere de mange påstandene om ham som er kommet i Sjue/Nilsen-boka.
- Dere får vente til i morgen. Etter pressekonferansen om boka skal jeg uttale meg.
- Hva med din egen situasjon i NRK etter dette? Einar Førde sier at den må vurderes.
- Hva!!? Har Einar Førde sagt det? Nei, dere får vente til etter pressekonferansen i morgen.
Til NTB ga han denne kjappe kommentaren:
- Jeg har foreløpig bare bladd raskt gjennom boka, og kan konstatere en rekke feil, sier Krogh.

__________________________________________________________
 
På hysj- oppdrag
NRK-veteran Lars-Jacob Krogh gjorde i siste halvdel av 80-tallet et oppdrag for de norske hemmelige tjenestene.

Av ERLING RAMNEFJELL
Onsdag 11. november 1998 6:36

Daværende kringkastingssjef, Bjartmar Gjerde, sørget for at Krogh fikk fri fra jobben i Dagsrevyen. Men det var først etter at Kroghs nærmeste overordnede, daværende sjef for Dagsrevyen, Eivind Otto Hjelle, hadde avslått å gi Krogh fri to ganger.
Denne oppsiktsvekkende opplysningen framkommer i boka «Skjult dagsorden. Mediene og de hemmelige tjenestene», skrevet av tidligere NRK-medarbeider Bjørn Nilsen og tidligere redaktør i Klassekampen, Finn Sjue.
Eivind Otto Hjelle, bekrefter overfor Dagbladet framstillingen i boka. Det samme gjorde Bjartmar Gjerde overfor TV2 i går kveld.
Eivind Otto Hjelle sier til Dagbladet at han fikk en henvendelse fra Lars-Jacob Krogh som ba om å få fri for å reise til Wien med den uvanlige begrunnelse at han der skulle gjøre en jobb for de norske hemmelige tjenester.
Hjelle syntes dette var en betenkelig og avslo.
- Men jeg sa nok også at det uansett måtte foreligge en mer formell henvendelse, og det fikk jeg i form av en telefon fra en person innen tjenesten som gjentok anmodningen om at Krogh måtte få fri til å utføre oppdraget.
- Vedkommende ba om at jeg revurderte mitt standpunkt, forteller Hjelle.
Men Hjelle opprettholdt sitt avslag.
Neste episode i saken utspant seg da Hjelle ble oppringt av kringkastningssjef Bjartmar Gjerde.
Gjerde viste til Hjelles avslag på anmodningene om å la Krogh reise til Wien, og ba Hjelle om at han fant en løsning.
- Jeg husker ikke i dag hvordan dette ble ordnet, men jeg oppfattet Gjerdes henvendelse som et pålegg, sier Hjelle.

Journalist-agentene

Enter supporting content here

Free counter and web stats